Tisdag, semmeldagen

Om man nu säger så, semmeldagen =S. Ja, det får gå =P.

Idag hade vi nationellt prov i svenska, läsförståelse. Gick riktigt bra, jag fick med en hel del vettiga reflektioner och kollade igenom den tiden ut =) Så det gick utan problem.
Låten går knaggligt, eftersom jag håller på så mycket med hemkunskapsläxan, ganska ambitiöst jobb med den o_O. Ganska nyss blev jag klar med mitt exceldokument som innehåller namn, pris, artikelnummer, och mått. Riktigt användbart för att strukturera upp jobbet =).
Snart är jag klar med Sofies värld, det är ungefär en fjärdedel kvar nu. Spännande bok! Och nu fattar jag vad Gaarder vill säga med boken. Det är inte bara en grej, utan en hel hop =P. Faktum är att jag håller med honom på flera punkter. FN är viktigt! Eller, i alla fall ett gemensamt råd av något slag. Kanske skulle vara kul att jobba med =). Och på tal om jobba så har jag också börjat få lite klarare för mig vad jag vill göra efter gymnasiet. Det finns mycket att välja på, men här är några saker jag skulle kunna tänka mig:

- Hjärnforskare (plugga i uppsala eller stockholm)

- Läkare (alla 20 mvg plus meritpoäng behövs, så det gäller att jobba!)

- Lärare (Historia, filosofi psykologi, eller svenska. Aldrig i grundskolan! Det måste vara hemskt o_O. Men på gymnasiet =).

- Författare (kan man säkert kombinera med de andra syssälsättningarna utan större problem, inspirationen flödar=)

- Pilot (bra betalt, men konstiga arbetsdagar och miljöförstöring. Kanske inte ändå)

- Miljövetare (känns viktigt, men vad kan man jobba med som blir roligt samtidigt som bra och nyttigt?)

- Civilingengör (bra betalt, men jag vet inte hur mycket jag får ut av det)

Det var några saker man skulle kunna göra, men jag kommer säkert på fler grejer =P


Kommentarer
Postat av: Sanna

ojoj, stora framtidsplaner ser jag:) det är helt rätt:) kramar

2008-02-06 @ 12:22:53
URL: http://trueice.blogg.se
Postat av: Josef

svårt att bli läkare, men sedan är det ju 98% jobbsäkerhet sedan också :P

2008-02-08 @ 21:50:31
URL: http://josefposef.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0