Fjärde inlägget

Hittills så har det bara varit roligt att blogga!
Om någon som läser det här inte har en blogg så tycker jag att du ska fixa en =)

Ja, jag följer väl traditionen och berättar vad som har hänt idag då.
Vaknade ovanligt morgonpigg för att inte vara sovmorgon och för att ha lagt mig sent igår, hemskt blött ute. Tur att jag hade ställt in cykeln i farstun igår (kom på det precis innan jag somnade igår och var tvungen att gå ut och ta in den>_<). I annat fall hade den varit sjöblöt, och jag hade antagligen varit tvungen att åka buss eller stå hela vägen till skolan. Eller, tvungen och tvungen, det hade nog varit bättre.
Jaja, kläder efter väder.
Samling hade vi idag. Det brukar vara skönt att samla ihop allt som kommer hända och gå igenom det på en lektion, men nu var det mycket onödigt tjat. Fast det var nog lika bra att vara med på det ändå.
Det verkar som att det kommer hopa sig prov efter praon vecka 47, hemskt, det kan nog vara bra att repetera vissa grejer, till exempel läsa igenom världskrigskapitlet i so-boken ett antal gånger.
Den här helgen har jag inget inplanerat så jag ska nog se till att gå upp lagom tidigt och ägna resten av dagen till lite latpluggning, kanske lite gitarrspel också. Fast i och för sig så är det svårt att slita sig från den, det får nog bli en gitarrfri dag imorrn, beroende på hur lungt jag vill ha det om några veckor.
Fast vi har gitarrprov i musiken också, så det är inte precia att slösa bort tiden ^^

Franskan var inställd idag också, Janne (våran fransklärare, 30 år, lite egen, har fotboll som största intresse och har varit våran mentor i 7:an och 8:an, rakar huvet ibland =P) verkar vara sjuk. Vi har inte haft en enda franskalektion med honom den här veckan! En dag hade vi vikarie, en kanske 20-årig tjej som kom från "ume" och hatade franska o_O Det var ingen bra lektion.
Jajustja, vi hade en annan vikarie också, fast hon kunde inte heller franska, så det var i vilket fall ingen mening >_<.

Nu känner jag mig så ordentlig att jag tror att jag ska hoppa över simpsons och läsa en bok istället, vi får se om jag fastnar där i vilket fall som helst när jag ska hämta boken som ligger i köket, måste gå förbi tv:n för att hämta den.
Paranoia heter den boken, den är ganska ytlig och lite barnslig, lite som dan browns "i cirkelns mitt" eller "da vinci koden", men fortfarande spännande. Det är skönt att kunna fly till en annan värld som i alla fall är lättförstådd, speciellt när det är fredag! Då kan man koppla ner hjärnan till en annan arbetstakt, så man slipper tänka på jobbiga saker =)

Ovanligt få inne på msn nu... inga roliga i alla fall, så jag tar och försvinner för den här gången.

Njut nu av fredagen och helgen! =D

Vaknar till blöt dag
Suckar men är morgonpigg
Många prov väntar

/
Signing off
image2
Tre människor som går över djuråsbron

Kommentarer
Postat av: Erika

Gillar att läsa det folk skriver
;)
även om jag aldrig har fantasi nog att komentera, men då får jag väll helt enkelt skriva Hej ! (,
vi
ses
på måndag iaf
:D
ha en bra helg !

NÅn gång kanske jag kan komentera och faktiskt ha nått annat att säga en "hej"
:P
om du fortsätter blogga såklart ;)
men nu får det vara bra så .
Så Hejdå


Också föresten kom jag på att man säkert inte behöver skriva en hel uppsats som det här :P
du ska ju förhoppningsvis
orka läsa också , så nu ska jag verkligen sluta skriva
.
ses
(bra blogg:)

2007-11-09 @ 21:51:06
Postat av: Sanna

:) skönt att vara morgonpigg! det var det ett tag sen jag var. jag måste säga att jag beundrar dig för att du kan börja plugga till en sak efter vecka 47! du skulle verkligen passa på falufri! simpson! det var längesen jag såg. det måste jag se en dag när TV:n står på^^,

2007-11-09 @ 23:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0