13:e Februari

Idag är det onsdag, och det betyder gitarrlektion. Jag hade glömt min plektrumburk, fast det märkte jag inte förrän jag köpte ett extremt snyggt plektrum av stefan för 5 spänn =D Jag kan säga att han gjorde en förlustaffär ; p
Det gick väl helt okej på gitarrlektionen, även om jag tycker att vi borde köra några riktiga låtar snart. Nu spelar vi mest korta stycken ur boken.

Idag gjorde jag också min muntliga bokrecension, och, ja, jag kan säga att jag tror att det gick bättre än så som det kändes att det gick =P. Alltså, känslan säger: "Nej! inte bra, svammel!" medan huvudet säger: "äh, vad gjorde du fel? du kunde ju svara på alla frågor du fick, och när du frågade två klasskompisar hur det gick så sa de att det var bra och att du inte kunde gjort det bättre". I det här fallet lyssnar jag troget på mitt förnuft och anser alltså att det gick bra ; p.

Imorgon är det franskaläxa, som antagligen inte blir några problem. Det handlar bara om att banka in fraser tyvärr. Primitivt, effektivt sätt att lära sig på, simpelt om man har tid =) Däremot så blir man inte så flexibel i sitt tal med de läxorna vi har, det är lite synd.

För några dagar sen började jag också träna på min läshastighet, och skaffade mig några tips på hur man kan öka snabbheten i läsandet. Det handlar både om att sluta uttala orden för sig själv, varken högt eller i huvudet. Sen så handlar det också om att träna ögonmusklerna och att skaffa sig ett bredare synfält när man läser. Det känns som en bra sak att öva på när man inte har nåt bättre för sig. Då bygger man för framtiden om man ska bli författare eller lärare av nåt slag =).

En till sak som jag har tagit upp igen är klardrömningen. I veckan har jag gjort några realitychecks (sök på

klardrömmande eller titta på en av mina första inlägg så fattar ni vad jag pratar om). Skamligt att sluta upp med det egentligen! Varför slösar man bort 1/3 av sitt liv med att glömma drömmarna när det är så enkelt att träna upp sig till att komma ihåg dem?


image11
Det här var tider det =) Esttjärn sommaren -07 Nostalgi på högsta nivå (hrm)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0