Påsklov

Jag märker att jag har den ovanan att skriva mer på bloggen när det är lov. Kanske beror det på att jag tror att jag har mer tid över under loven. Men det mesta händer ju inte på loven, det mesta händer ju under vardagarna, så det är en dålig kombination. Hursomhelst, nu är det lov, och det finns INGET att göra åt det (det går ju inte direkt att bryta sig in i skolan, ens om man vill det (varför man nu skulle vilja det o_O(ursäkta för onödigt många paranteser(*host*...)))). Ganska nyss var det sportlov, och det har alltså inte blivit mycket gjort i skolan. Delvis på grund av att musikeleverna har ockuperats av musikalen, men också för att vi har haft "inte-göra-något-på-förmiddagarna-dagar" senaste veckan. Tja, jag klagar inte. Mycket för att jag har tappat lite inspiration när lärarna inte är särskilt engagerade. Tyvärr så är det så idag. Lärarna brinner inte tillräckligt mycket för sitt ämne för att kunna undervisa på ett bra sätt. Jag fattar inte varför det är så?! Framtidsutsikterna för lärare ser inte heller ljusa ut paradoxalt nog.
Kanske vore det en idé att sålla så att man får engagerade lärare till skolorna. Typ lämplighetsprov vid anställningen eller något liknande. Om det nu finns ett överskott av lärare så borde väl inte det vara? Det leder mig in på en annan fråga. Vad vill jag jobba med?

Det är så himla svårt när det känns som att jag kan välja nästan vad som helst. Det finns så mycket som jag tycker är roligt, eller som jag skulle vilja göra, och det finns såna möjligheter att man knappt kan föreställa sig det. Jag skulle kunna jobba utomlands om jag hittar något som intresserar mig. Jag skulle vilja resa runt och se världen, träffa människor, fotografera, betrakta och förstå varför människor fungerar som de gör. uppleva världen. Jag vill absolut inte fastna på ett ställe, det är nog det jag är mest rädd för. Jag vill INTE sitta och åldras på ett och samma ställe livet ut. Några människor som jag ser upp till har studerat på stanforduniversitetet i USA, så det kanske blir någonting jag kan sikta på. Eller fastnar man på samma ställe om man har en akademisk examen? Det är väl upp till var och en vad man gör av det i och för sig.

Vad är jag intresserad av annars? Biologi, psykologi, författarskap, filosofi. Vad kan man ha de sakerna till för jobb =S? Någon där ute som har nåt tips? =)

Ha det bra!

image15

I need you, I need you to see

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det där med att bli stor känns läskigt och vad man ska bli lika så, men jag tror att det kommer, det var som en av föreläsarna sa på GVF, livet leder oss dit vi ska om vi bara följer vad vi vill göra då finns det hur mycket som helst. Man måste välja med hjärtat och då kommer man tillslut rätt. Ju mer du följer dina intressen och inriktar dig på det du gillar så kommer nog ett färdigt yrke och om inte annat så kan man väl skapa sig ett yrke? Ha det bra! kramar

2008-03-21 @ 10:59:47
URL: http://trueice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0