Idag!

Tja, nu ska vi se vad som har hänt idag! Vi börjar från imorse. Åt frukost, gav mat till kaninen, cyklade till skolan och lyssnade på en poddcastad föreläsning på mp3:n. Efter ungefär 4/5 av vägen(som tur var) så hoppade bakdäcket av cykelhjulet på nåt vänster. Fick gå resten av biten, men ändock var jag glad i hågen =D. Berodde nog på föreläsningen... sjukt bra faktiskt =). (Iris, om du läser det här, ge adressen "ocw.mit.edu" till Martin, tack! =D) Första lektionen (första lektionen som jag är den enda personen som är sen på på högstadiet tror jag) var matte. Hade allmänt kul med att skjuta papperskulor med en pimpad/moddad/whatchamightcallit halv stiftpenna och lyssnade med ett halvt öra på repetitionsakerna till provet imorrn. Det fixar sig utan problem =).

Gympa sen, brännboll med varvningar varje gång utom en, vilket gjorde mig på gott humör! Sen ringde felletonen och sa att jag skulle vara med i radio på eftermiddan! Kolla på den här adressen och tryck in på 28:e maj. Där kommer jag med efter 38:30 minuter =). De som inte vet vad det handlar om får lyssna! Wellwell, Iris åkte till Stockholm utan att jag hade nån aning om det, så det blev ett mycket hastigt hejdå i korridoren idag =/. Men hon kommer ju hem tids nog =D.

Mat behöver man för att överleva, tror jag... bevisa det! Nej, det orkar jag inte =P Det var i alla fall pasta med nån röra idag. Ingen vidare kommentar om det. Puis hade vi svenska, och gjorde vår redovisning av en svensk författare, Stefan och jag. Kunde väl inte gått mycket bättre tror jag =). Sen det mest efterlängtade på hela da'n! =D Gitarr med Gurra! (Gustav Hellquist alltså). Jammade runt på lite Kentlåtar, så det var tur att jag hade med mig en hane-hane 3,5mm och en hane-hona 3,5mm-6,3mm (säger det nån nåt? =P) för att koppla in mp3-spelaren i en försärkare. Sjukt kul i alla fall!

Träslöjd efter det, linoljade min hallonbåtsformade träskål, så det är väl klar nu antar jag =). På bussen hem ringde P3 och frågade om jag ville vara med just då, men eftersom P3 var på i bussen antog jag att det skulle bli rundgång. Väntade tills jag hade gått av bussen och ringde upp sen. Sen var det prat. Prat, prat. Än en gång, kolla här! (28:e maj, 38:30 in i programmet).

När jag var hemma tog jag det bara lungt, en daglig dos av diabolo och devilstick, manipulerade lite filer i ett spel så att det blev aningen roligare och lättare (bra kombination!) och lyssnade vidare på de poddcastade (kanske fel att försvenska podcast med ett dubbel-d? vad tycks om saken?) föreläsningarna, som (för vems intresse) är ungefär 20 timmar allt som allt. Tar nog en stund att ta sig igenom dem, hittills har jag hunnit med tre föreläsningar à la en dryg timme styck, så det är fortfarande 85% kvar o_O(<--låtsas bara inte om den Iris, förlåt^^)


Tja, that's my day! Händelserik och därför trevlig och bra!

Snart sommarlov, så "njut av de sista dagarna på högstadiet" har en vis röst viskat i mitt öra! (kodspråk för "nämnt på msn")

Ha det bra allihop!

THINK ARETÈ! ---> www.thinkarete.com<~~~~~


image26
Underbar bild vid nässjön, har nog visat den tidigare, men den tål att visas igen! =D

Kommentarer
Postat av: Fluffy

Det kan man verkligen kalla en perfekt dag för dig! förlåt om det blev lite hastigt med stockholm, men jag fick reda på att jag skulle dit dagen innan=P. men nu är jag hemma!
kramar i massor! vi ses

2008-05-29 @ 19:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0