Dissektion av fisk och nystädat rum.

Det är så OERHÖRT trevligt med ett rent och svalt rum. Jag har haft fönstret öppet i ungefär en halvtimme nu, och kommer kunna sova extremt gott =).

Idag dissekerade vi fisk, en abborre närmare bestämt. Inte lika illa som dissektionen av en grislunga och ett grishjärta i högstadiet, men det kommer nog det också snart. Man får verkligen ett helt annat perspektiv på djur när man förstår att de innehåller ett inte särskilt stort, men avancerat innanmäte. Jag är glad att jag är människa och ens kan tänka sådana tankar. Att andra djur också har hjärtan, hjärnor, levrar, mjältar som i alla fall delvis liknar våra ser jag som ett starkt argument för evolutionen, som jag har börjat få en annan syn på på senaste tiden. Vi är ju lika obeständiga som de arterna som har levt för miljoner år sedan.

Kvartsdokumentet håller i sig, och har börjat bli färgkodat =) ljusblått för sovtid, grönt för skolarbete, lila för mat, ljusrött för transport, guldorange för loggning av drömmar, o.s.v. Hittills har det visat mig att jag bör äta en gång till på eftermiddagen. Mellanmål ska införas!
Think areté!

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, dissektionen var verkligen jättesimpel, kändes som 7an igen ^^ Det var ju som att rensa Abborre när man var litenliten och ute och metade.. :P =)

Fast det är häftigt att allt är så 'fint' inuti, och så välorganiserat! =)

2009-09-14 @ 21:54:59
URL: http://daansandetjej.blogg.se/
Postat av: Elin

Re: haha, obekymmersamma drömmar låter kul men lite långtråkigt ^^ =)

2009-09-15 @ 19:57:53
URL: http://daansandetjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0