Föreläsning och växtnyckling

Idag har varit en bra dag =). Jag är glad. Den började med tvätthängning och att jag väntade (!) på att cykla iväg till tåget för att inte vänta vid stationen för länge. Underbar morgon var det också! Varmt, och solen sken. Sånt gör en på bra humör när man kommer till skolan. Matte och Matte, två lektioner efter varandra. Som natt och dag. Den första, vanliga arbetsgruppsmatten gick allt som ett rinnande vatten och självförtroendet låg på Stefan-Holm-hög nivå. Under problemlösningen tappade jag bara allt helt totalt, på grund av förvirrande förklaringar och en förståelse för att "problemlösning" alltid är svårare än vanlig matte. Underligt och konstigt på en och samma gång...

Hetsig lunch, eftersom Lewi, Gunnar och jag skulle på föreläsningen klockan halv tolv. Turned out att vi inte hade behövt stressa heller eftersom vi kom till slutet av den förra föreläsningen. Vi skulle ha kunnat komma ungefär tio minuter senare =P. Denna föreläsningen var mycket bättre än den igår, som bara var tomt socio-politiskt mumlande. Det här var i och för sig tunn och ganska intetsägande, men i alla fall med en föreläsare som stod upp och hade med lyssnarna. Man förstod också vad han ville säga, vilket ju är bra.

Dagen fortsatte med växtnyckling, och det verkade som att Johan fick veta det han ville veta, om man kunde läsa, typ =P. Inga höga krav här inte. Ullis, Nellie, Noor, Julia, Viktor och Annie höll på att labba under tiden. Det kanske vi också måste göra, igen o_O eftersom jag har slarvat bort våra resultat. Dumma jag...

Nästa timme har försvunnit från mitt medvetande. Helt och hållet. Jag måste ha blivit slagen i huvudet och drogad i ungefär en halvtimme (eller nåt liknande), för vad sjutton kan jag ha gjort där? Lite mer jobb med demokratiarbetet på eftermiddagen och sen hem. Jag träffade Sofia på bussen, första gången den här terminen. Det lär nog bli fler gånger =).

Matlagning hemma. Lax och Wok, och syster kom hem. Hon har haft sjukvårdsutbildning i lumpen den senaste veckan och kan lyfta tvåmetersmänniskor rakt upp i luften. Inklusive mig, uppenbarligen ^^. Allt handlar verkligen om teknik med sånt där. Typ kampsport i slow-motion.

Nu är klockan 21.00 och jag har strukturerat upp min morgondag med allt jag ska göra. Läsa några kapitel i en av engelskaböckerna vi ska läsa, läsa och förstå Irlands demokrati och sammanfatta en artikel på franska. Känns bra inför imorgon.

Jag är så lugn vid tanken på nästa skoldag. Det är så skönt att jag verkligen glömmer bort hur jobbigt det ibland kan vara. En sak som håller mig uppe är faktiskt (utan att jag någonsin reflekterar över det, tyvärr!) att jag alltid har minst två underbara människor runt mig. Jag tror att det är falufri som har skapat systemet så, men jag kan inte missa att ge några ton cred till mina klasskamrater, allihop!
Godnatt, sov gott, och tänk "areté"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0