Nätverksskrivare och Photoshop

Yay! Ibland funkar allt helt enkelt! Jag lyckades på under en halv minut (effektiv tid) installera skrivaren genom nätverket till netbooken. Otroligt, jag trodde för en sekund att det var en mac som jag hade framför mig =P. I övrigt har jag installerat photohop åt Ulrika idag, hon blev nog ganska glad över det verkar det som =). Kul att glädja andra ibland :). Maten var god, och det var första gången någonsin jag satt vid två bord samtidigt (?). Om man äter med bricka kan man ju dra isär bord som sitter ihop och liksom överbrygga med brickan, om alla gjorde så så skulle 50% fler kunna äta samtidigt! Helt perfekt idé där, omöjlig att argumentera emot :D.

På eftermiddagen såg vi på Ratatouille på franskan, en francais. En som jag av ödmjuk hänsyn inte nämner vid namn tyckte att den var så långtråkig att han/hon somnade halvvägs in ;p. Alternativt så var denna/-e person ganska trött, sov mer, du =).


När jag kom hem stack jag direkt ut och cyklade en bit, och fick min så välbehövda dagliga motion. Jag vill inte försnilla min hälsa, så regelbundna träningspass gör jag mitt bästa för att utföra.
Icke heller att försnilla är att jag hade en intressant diskussion med en gammal klasskamrat (som går teknik) om senaste nytt i hårdvaruväg. Killen mittemot (vi satt i mitten av bussen) sneglade misstänksamt på oss och förstog förmodligen inte ett dyft xD. Både jag och han har varsin netbook som vi satt och jämförde prestandan på också. Nördigt värre, men ganska befriande att man inte känner sig dum.

Samtalet seglade över beräkningsteknikens framtid och förtöjde sedan vid hypoteser om vad som kommer hända när oljan tar slut. Kommer vi plötsligt se en stegring i oljepriset? Kommer det att vara genomförbart och/eller lönsamt att övergå till andra energikällor? Kommer det skapas fler konflikter över den lilla oljan som är kvar? Aldrig finns svar att tillgå gällande framtiden, men att diskutera är alltid roligt =).

Skål på alla!

Kommentarer
Postat av: Elin

Verkligen smart med vår bordsidé! Nu kan Gastronomen ta in många fler matgäster ;)

2009-09-15 @ 20:10:11
URL: http://daansandetjej.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja, 4 år - minst! Och de jag räknat upp är mest "intresse-kurser"...sen är det många till man skulle vilja läsa.. men kan ju inte räkna upp hela skolans utbud.. :P

Ja, fast vi NV2or effektiviserar ju i alla fall deras matsal ;)

2009-09-15 @ 20:20:24
URL: http://daansandetjej.blogg.se/
Postat av: Elin

Nej, jag litade på henne ;)



Tack, jag verkligen, han verkade ha koll så det känns skönt. Och han sa att det var inte alltid patienterna var så lugna/orädda som jag heller, men jag kan tänka mig att patientens mående/upplevelse-känslor kan påverka läkaren rätt mycket faktiskt.. så är väl positivt. :P

2009-09-16 @ 17:27:36
URL: http://daansandetjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0