14 Maj 2010

Innehållsrik dag. Övningskörning med en underlig dieselbil. Om jag ska vänja mig vid dem så får jag helt enkelt ta fler körlektioner på J-son. Efter övningskörningen promenerade jag till Nobina för att ta reda på en hatt som jag har tappat på en buss. Den fanns inte där tyvärr, fast det gjorde inte så mycket. Jag fick ändå rätt kul. Nobinas kontor är precis varifrån alla bussar åker från, och jag frågade om det gick någon 58:a inom de kommande minutrarna. Det gjorde det, och jag fick erbjudandet (särskilt för att det regnade något i hästväg) att ta bussen redan från garaget. Gärna, tyckte jag, och fick vänta några minuter innan det kom en halvtrött busschaufför ut ur matsalen (där det satt en 8-10 kollegor som fikade och sa "hejdå *namn*" som en osynkron kör (trevligt ställe)) och sa att "nu åker vi". Inkliv i garaget där det stod ca 15 bussar. Ut ur garaget och till resecentrum, där chauffören lät mig sitta helt ensam i bussen en stund. Extremt ovanlig känsla. Första gången jag sitter helt ensam i en buss i fem minuter. Efter det var det hem och lite mer övningskörning. Nu är det kväll och på nyheterna pratas det om drogning m.h.a. muskotnötter och invandrare på Gotland.

Kommentarer
Postat av: Anna Nordesjö

En gång satt jag ensam i en buss för att chauffören skulle ut och köpa cigaretter. Han sa särskilt till mig att jag inte fick trycka på några knappar så jag blev nästan lite sugen på att göra det :P

2010-11-26 @ 16:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0