Ingen blogg igår

Nej, det blev ingen blogg igår, kändes som att jag var helt tom på tankar och åsikter om saker och ting, idag är det annorlunda =)

Var HUR morgontrött som helst imorse, ville inte vakna igen om 4 minuter (snoozen) så jag ställde om alarmet till om 7 minuter. Det gjorde ingen större skillnad, vilket jag inte fattade när jag blev brutalt väckt av min hemska klocka. Jag borde skaffa en klocka som bara låter ytterst lite, för jag vaknar lika bra av små ljud.
Det bidrog också till morgontröttheten att vi bara skulle ha en lektion (engelska), och sen nästan TVÅ timmars håltimme, hemskt onödigt. Jag kom inte ens ihåg att jag inte skulle ha någon gympa idag, jag tog med gympapåsen i alla fall.

Idag var det i alla fall "ta igen dag". Något vår rektor har hittat på för att ej-musikelever ska använda mer tid i skolan. Det verkar inte vara något vidare genomtänkt, eftersom musikeleverna egentligen har MER att ta igen.
Tja, jag valde matte, so och syslöjd, men det var ju inget man behöver ta igen där egentligen. I matten blev det andragradsekvationer, kvadreringsregler, trigonometri och funktioner =) Mycket roligare att inte vara styrd utan få jobba själv.

Mellan matten och so:n spelade josef och jag gitarr i musiksalen =) (inte musikrummet, utan musiksalen, där vi verkligen har musiklektioner)
De har en elgitarr som heter "viper ovation" där, ingen vidare gitarr, men den fick duga för att vara i skolan ^^.
So:n var garanterat mest onödig, vi satt bara och flummade, skulle vart kvar i klassrummet och läst istället för att kila ut i ett grupprum och diskutera.
Syslöjd sen. Tänkte göra ärmarna på min huvtröja lite längre. Som det är nu så har den ungefär 20 cm mudd och är precis lagom lång =P, så jag ska lägga till lite längd och vika in mudden (åttadubbel mudd=respekt ; p)

Nej, nu blev jag HEMSKT sugen på att spela elgitarr, min älskade squier-strata ^^.
Knocking on heavens door med Nazareth, finns ingen bättre låt! =D


Trigonometri, trigonometri... Snart kommer jag Psykologi! =D


/Signing off

Kommentarer
Postat av: Josefposef

Haha, rolig dag Olle du får det att låta roligt på ngt sätt, ses i morgon, rock on!

2007-11-12 @ 20:01:56
URL: http://josefposef.blogg.se
Postat av: Frida

Haha, duh, klaga inte på taigendan. de har faktiskt avskaffat det nu, (om jag har fattat rätt) så de som går i 7an och 8an har det inte... eller nåt?
annars Kunde man ju faktiskt välja musik, så det är valfritt ;)

20 cm mudd? det blir ju typ...
bara mudd *mäta på self* xD

2007-11-12 @ 20:10:12
Postat av: Sanna

Du borde gå på flufri olle, jag vet inte hur många gånger jag har sagt det, men jag tror verkligen att det skulle passa dig. ser dig imorgon på öppet hus. jag ska vara guide så jag får försöka se till att guida er aå att ni får "rätt" information;) ha det så bra! kramar

2007-11-12 @ 20:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0