Ny dag, nya händelser

Tja, nya och nya, snö var det förra året också, men det var första gången nånsin som bakdrevet på cykeln fryste fast, så det gick bara att använda tre växlar på cykeln halva biten till skolan.
Nåväl, det fixade sig efter halva biten ungefär, så då blev jag glad =)
Fick reda på matteprovet idag också, det gick bra kan man säga, behövde inte oroa mig över det där sista talet.
Kaninen ska få mat varje dag också, hemskt egentligen att ha en kanin i bur, eller nånting alls, men det är nog bättre att han är här än på en veranda i stockholm = /
Stockholm, dit bär det av vecka 47, ska praoa på karolinska institutet, på psykologprogrammet, ska bli riktigt himla skoj!
På tal om prao så skrev jag ett mail igår till en bekant på ångströmlaboratoriet i uppsala, han var lärare där förut men har gått i pension nu, ganska synd eftersom han var så bra på att lära ut saker! Rolig var han också, och extremt utåtriktad.
Skrev i alla fall en fråga om astronomiuppgiften vi har i skolan, en fördjupningsuppsats ungefär.
Jag frågade om ljus hade massa och fick ungefär sisådär ett halvt a4 tillbaks som beskrev den frågeställningen (han är fysiker så det var/är ju perfekt att känna honom ^^).
Så nu har jag lite underlag till slutskriften på min rapport.

Spelade gitarr i skolan idag också, med josef (kolla på hans blogg www.josefposef.blogg.se!), blev lite segt, "lärde" oss att göra slides på greppbrädan, ganska sent för det nu ^^. Men jag fick i alla fall en ny bok som jag kan komma igång med och öva i, positivt!
På svenskan diskuterade vi människors jämlikhet, med utgångspunkt från gasningen av judar under andra världskriget, ganska intressant ämne att diskutera.

Annars går dagarna i rätt lungt tempo, inte särskilt mycket läxor nu, kommer väl till våren, lägger mig försent eftersom jag vill prata med folk på msn =P. Lite whateverstämning över det hela.
Livet rullar på =)




Light and mass, right and gas

/Signing off

Kommentarer
Postat av: Josef

Olle du är så bra på att skriva! Spela på stratan och äg mig totalt! ha det bra så ses vi imorgon:D

2007-11-07 @ 20:13:07
Postat av: Sanna

otur med cykeln, den kanske borde pensioneras. det är viktigt med bra lärare, de gör halva grejen. det är de som kan göra ämnet intressant eller ointressant. det är också de som är förebilder och gör att man blir intresserad. du har tur som har en "privat" fysiklärare^^ lycka till i skolan, du har en roligaste delen kvar, det tyckte i alla fall att det var. Olle, du får inte sitta uppe på nätterna, vem är det som håller dig uppe sådär, det är mycket dåligt! ;)

2007-11-08 @ 21:28:44
Postat av: Therese

Nice att praoa Stockholm! Mycket skojigare än i gagnef :P. Jag vill också dit!

2007-11-09 @ 20:55:11
URL: http://shimmery.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0