Onsdag, tidig morgon

Onsdag idag, och jag skulle upp tidigare för att åka med en buss till huddinge sjukhus.
Det konstiga var att jag vaknade ännu tidigare än planerat, så jag gick upp och duschade när jag ändå var uppe =P.

Wellwell, jag gick lite onödigt tidigt också, så jag hann med en tidigare buss från solna centrum till karolinska, där jag skulle byta buss till en som gick till huddinge. Det betydde alltså att jag fick lov att stå där i ca 25 minuter. Lite onödigt, men jag hade ju my dear book "paranoia" och min mp3-spelare =), så det var uthärdligt.
På Huddinge sjukhus så var hade man "ekonomimöte", tråkigt, men en intressant person som pratade, som förstås också kom från dalarna, borlänge närmare bestämt!
Efter mötet så var det någon som snackade om ms, en sjukdom i hjärnan som gör att man tappar vissa funktioner i kroppen, och lite läkemedel mot det som de höll på att forska om, inte extremt kul heller eftersom det var en massa diagram och fackord överallt, men det var helt okej.

Efter lunchen däremot, på väg till karolinska från huddinge så var det roligare!
Träffade en psykologstudent på pendelbussen som också (hrm, är det någon som förföljer mig?) kom från dalarna!! Siljansnäs den här gången. Också en trevlig prick.
Väl tillbaka på karolinska så stack jag med honom och lyssnade på en föreläsning om hörselsinnet. Det var betydligt mycket mer intressant!
Nu nös jag, och en tomte blev handikappad (ingen sa varsågod).<- kommentera om ni fattade^^
Hemskt mycket lärarna undanhåller när man "bara" går i högstadiet, de skrapar knappt på ytan =(.
Men här var det grejer, fick flera sidor med anteckningar som jag ska kolla igenom innan biologiprovet ^^. (eller efter? Olle Näs vill ha korta svar =P).

På kvällen (klockan fyra, då är det kväll i sverige nuförtiden =() så blev det en allt för avancerad föreläsning om "subliminal processing and conscious access" av en fransk professor. Fast det var värt att gå bara för att lyssna på brytningen ^^ Fransk-engelsk brytning är härlig =D

Nu måste jag bara citera sanna som verkar trött på gagnef^^:

"Det som är bäst med gagnef är att man bor så långt ifrån alla gymnasier att man får flytta där ifrån"
Och så måste jag komma med en kontring: "Det som är bäst med gagnef är att man bor där" =D
Fundera på den ni ; p

Må bra och lev i nuet =)

Flytande kväve, SL-kort i näven


/signing off



Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, jag tror jag fattade! =) men jag törs inte säja nått ifall jag skulle ha missuppfattat det totalt! XD

2007-11-22 @ 20:44:50
Postat av: Sanna

Jag fattade tomteskäme^^ men du är lite ondskefull eftersom att nu har tomtarna inte en chans att klara sig! vänta du bara! om 2-3 år ska du se att gagnef börjar bli för litet för dig med. jag kan hålla med dig om att det kan vara skönt att komma hem till Gagnef ibland, men man måste få komma här ifrån ibland . världen är för intressant för att stanna i gagnef.

2007-11-24 @ 01:00:01
URL: http://trueice.blogg.se
Postat av: Nellie

Asså, jag fattar inte det där tomteskämtet. Åh, vad jag stör mig på att jag inte fattar det! Hur kom det sig att de flesta smarta generna kom till din sida av släktträdet? Ok, Ella är smart, men... äh, det gills bara inte.
Måste få veta det där skämtet snart.

2007-12-04 @ 20:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0