Sportlov - Onsdag/Torsdag

Onsdag
Ja, här är jag nu igen. Idag skriver jag inte för att det var längesen jag skrev, utan för att jag inte har så mycket att göra. Man kanske ska åka till lindberghallen och vara med på harry potter maratonet som ska hållas där ikväll. Orkar man med fem filmer i sträck? Halv åtta på morgonen är det slut... Nej, det lutar åt nej.
Nu har jag i alla fall gjort de saker jag skrev att jag skulle göra under veckan, skrivit tre mejl, spelat gitarr, piano, gjort lite rubiks. Sen har jag också sett på ondskan och Titanic... på VHS! Nuförtiden så funkar våran videobandspelare så bra att man är tvungen att sitta och värma upp den i tio minuter innan bilden blir någorlunda bra. Efter en kvart så är den kristallklar, jämfört med hur den var i början alltså, men ändå så kommer någon familjemedlem och säger att det är dålig bild. Då har de inte sett hur den såg ut tidigare! Wellwell, det får man leva med. Utvecklingen går framåt, och om tio år så kommer väl den analoga världen vara totalt utrotad.
"För femtio år sen" kommer man säga till sina barnbarn, "då hade vi klockor som hade pinnar åt olika håll som visade tiden". Barnbarnen kommer stirra storögt och förundrat på en =P.

Torsdag
Igår var det Annas födelsedag, det glömde jag säga. 18 år fyllde hon, och idag gjorde hon teoriprovet till körkortet som hon klarade utan problem =). Grattis!
Idag har jag hängt tvätt, postat mina hörlurar till JAYS, så snart kommer den nyare modellen i brevlådan =) hälften så stor och med dubbel så mycket teknik inuti =P. Vi får se om det blir glapp i dem också efter 3-4 månader, men man får hoppas på det bästa. Fixat med tvätten och lagat mat har jag också gjort idag, så jag förtjänar ett MVG i hemkunskap, vilket jag kämpar för nu tillsammans med den kanske överdrivet ambitiösa uppsatsen om vetenskap och religion som är en sju åtta sidor nu, och kanske 3/4 klar o_O. Känns ibland som att jag har tagit mig vatten över huvudet, men det handlar om att kämpa på! Och ha kvar den röda tråden hela tiden.
Snart blir det pajätning, men först ska jag spela gitarr, så nu blir det nagelklippning =P


Hejs hojs! Ha det bra!



image14
Snö var det då, nu är det tö.
så, hur ska det bli? ska vintern dö?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hängt tvätt? det var värstans! ;P
Jag skulle bli väldigt förvånad om min lillebror ens visste hur man öppnar maskinen! =O

2008-02-29 @ 11:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0