Sportlov!

Äntligen är det sportlov! En sak som förvånade mig var att vi hade ytterst få läxor sista veckan. Det enda var matte som skulle in, fast den var klar på tisda'n =). Samma dag så kom en överlevande från ett arbetsläger under andra världskriget till skolan och berättade om sitt liv. Ruskigt intressant, (eller ska jag säga ruskigt och intressant?) man fick verkligen se hur det var för sin inre syn. Två dagar senare, torsdag, så var jag på en föreläsning i Leksand med Stefan Einhorn som handlade om "snällhet" kort och gott. Hur man kan skapa bättre förutsättningar för framgång både som individ och samhälle genom att vara generös och helt enkelt "snäll". Den föreläsningen var aningen mer intressant än den av Ernst (han som överlevde förintelsen), och alltså sjukt intressant =P.

Jag känner mig helt ledbruten idag, och anledningen till det är att jag inte var tillräckligt tränad för kortvasan som jag åkte igår. Nacken, axlarna och triceps tog mycket stryk, så nu känns det som att jag kommer ha svårt att röra mig imorgon >_<. I vilket fall som helst så lyckdes jag komma genom de 3 milen på under tre timmar, så jag höll en medelhastighet av över 10 kilometer i timmen, vilket var mitt mål =). Får väl se om jag åker nästa år också, och om så är fallet så ska jag träna mycket mer, särskilt armmusklerna, för att undvika den här extrema träningsvärk jag har nu.

Det är skönt som bara den mer sportlov nu, och jag ska försöka ta tillvara på det så bra jag kan, träna på rubiks, spela gitarr (med Josef om det finns tillfälle!), läsa, kanske springa någon gång, skriva ett mail till Leif Karlsson i Uppsala, och till Cynthia, min Tang Soo Do lärare som bor i Holland nu. Dessutom så ska jag skicka ett klagobrev till tillverkarna av hörlurarna som jag använder. Tre gånger har de gått sönder, och nu orkar jag inte mer! Jag ska kräva pengarna tillbaks!

Skål för sportlovet! =D

Kommentarer
Postat av: Sanna

Grattis till kortvasan! mycket imponerande! Träningsvärk är bra smärta för då vet man att man har gjort något bra! I alla fall så länge man kan gå. om man inte kan det är kanske mindre kul... ha det så bra!

2008-02-25 @ 13:51:47
URL: http://trueice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0