Skrivfeber

... kan man nog kalla det tror jag. Jag blev plötsligt sugen på att skriva blogg. Kanske var det för att jag stötte på en sida som menade att det var bra att göra det då och då. Det har jag i och för sig märkt själv. Prata och skriva är oslagbart för att komma på nya idéer. Plötsligt stöter man på en ny tanke som aldrig skulle kommit upp om man gick runt med huvudet i molnen. Det handlar nog om att strukturera upp det man tänker på tror jag. Om jag ligger och tänker på kvällen så hoppar tankarna runt från det ena till det andra, och när jag bestämmer mig för att försöka sova och låta bli att tänka överhuvudtaget så går det i ungefär en minut. Sen kommer nån ettrig intressant tanke som jag vill spinna vidare på, och så dröjer det ända tills jag är för trött för att tänka innan jag somnar.

Jag är verkligen en tänkmänniska, och inte alls en pratmänniska. Iris är mer pratmänniska, och jag ska faktiskt börja anstränga mig att försöka prata om vad jag tänker på, så får vi mer att prata om =). Nu är klockan fyra minuter i åtta på en måndagkväll, jag sitter här och skriver blogg och har inte ett problem i världen (till skillnad från i förrgår konstigt nog). Humöret är någonting man inte kan lita på =P.

Jag har faktiskt kollat lite på var man kan bo i Nya Zeeland. På nordön är det varmt, längst i norr tropiskt. På sydön är det istället kallare, aningen varmare än i Sverige, men längst i söder snö och glaciärer och allt möjligt. Det är nog bra att bo ungefär i mitten. På nordön spelade de in sagan om ringen-filmerna (i närheten av queenstown för den som är intresserad), och hur underbara är inte landskapen i sagan om ringen?



Kan inte bli mycket bättre =).

Nu har jag börjat längta ännu mer efter mp3-spelaren som (om den är ivägskickad vilket jag betvivlar) borde komma fram snart. Saken är den att jag beställde ett fodral till den som inte finns i lager än. Jag kan bara hoppas att de skickar de båda paketen separat. Vi får se.

Nämen! Efter en snabb koll så ser jag att den redan är framme på OKQ8 nu! =D Den enda som saknas är avin som brukar komma efter paketet. Väntar med spänning!!

image22
Fire fire she's all in my veins - Infinite mass

Kommentarer
Postat av: Martin

Min förra kommenter komm på den 11 (du får gärna läsa den med.)så jag blir "tvungen" att skriva en ny :P
Jag måste säga att jag också är mer av en tänkar människa även om jag är mycket för att prata också. Nått jag därimot har svårt för är att skriva. En sista sak bara. Landskapen i sagan om ringen är helt otroliga. Specielt dimmiga bergen. Kommer fortsätta att läsa och kommentera din blogg (när jag får tid över) men nu hinner jag inte mer
Hare gött Hai

2008-05-12 @ 21:07:57
Postat av: din lilla regnbåge

Ja, du har nog rätt... jag är en mer pratmänniska, och du en tänkmänniska. men vad spelar det för roll?! jag får börja tänka på det jag säger, och du säga det som du tänker på... ha det bra! älskar dig

2008-05-12 @ 21:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0