Nya tag

Nya tag nu. Efter en tids oro, irritering, och helt allmän, oriktad, ren ilska. Jag vet inte var den kom från. Förmodligen saker som samlades på hög. Oro inför framtiden, besvikelse över att saker inte var som jag ville att de skulle vara och till slut rädsla för att allt skulle gå åt skogen. Ganska obefogade känslor när allt kommer omkring, men det finns väl (eller har i alla fall funnits) en poäng med negativa känslor. Nu har jag svarat de där negativa j*a känslorna att jag inte bryr mig om dem. När de väl kommer så är det som om de smittar av sig på annat. Nu kommer de till exempel tillbaks till mig och säger att jag är naiv som tror att det alltid är bättre att fokusera positivt. Jag har dem precis framför mig, och jag skrattar åt dem.
Jag svär att jag alltid kommer att ifrågasätta mina negativa känslor, här och nu. Ignorans åt dem har redan delats ut, och nu ska jag bli än givmildare. Take that!










HDR Photos - Dranesville Tavern








And once again, Areté!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0