Stafettvasan

Idag åkte jag stafettvasan. För att hinna upp till starten (som inte jag skulle åka) var jag tvungen att gå upp riktigt tidigt, cirkus klockan fem. Gissa om det är ovant om man har för vana att somna ~1 och gå upp ~9. Nåväl, de första två sträckorna åkte min tremännings man (som jag nyss märkte efter en snabb titt på google är Svenska Petroleum Explorations finanschef... läskigt, brr) och hans son. 2,4 mil vardera var deras sträckor. Nästa sträcka var min, och den var en mil kortare. Frågan är om det gjorde saken bättre, för jag hade nämligen inget fäste att tala om. Den som såg mig försöka ta mig uppför en backe undrade nog vad sjutton jag skulle göra moonwalks mitt i spåret... Det problemet med vallningen uppvägdes dock av att det också var en hel del nedförsbackar, där jag kunde glida om alla som jag såg framför mig. Jag hade nämligen mycket bättre glid än de flesta jag stötte på.
  
Blåbärssoppa triggar en psykisk tillfredsställelse när den förtärs (den är god), märkte jag när jag gick i mål. Mmm...
Sträckan efter mig åkte min pappas kusin (min tremännings mans svärfar (eller, för enkelhetens skull, min tremännings pappa (vilket kanske trots allt inte gjorde det särskilt mycket tydligare (särskilt med tanke på de klassiska parentesparenteserna (förlåt(!))))) och den efter det åkte en annan av mina tremänningar. En rolig prick! Eskil heter han

Anna fyllde år idag också. Hon fick en powerball, ett sånt där plastskal med en plastboll i, vilken man ska få att snurra. Rolig sak, och bra för hand- och armmuskler =).

Skål!



Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, paranteser är underskattat :p

2009-03-03 @ 12:17:52
URL: http://idabrandt.blogg.se/
Postat av: ELin

Oiusch vad hurtigt att åka stafettvasan :O :P

2009-04-05 @ 18:58:06
URL: http://daansandetjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0