Seg dag och kräftskiva

Idag vaknade jag sent, tack vare (eller på grund av kanske) en sen kväll inatt. Morgonen började med att jag vaknade och loggade mina drömmar. Ganska klara men underliga drömmar inatt, innefattande hjärntvättningsförsök och en sen redovisning (nattid) på falufri. Jag funderar på att lägga om min strategi för att träna på lucid dreaming. Jag ska försöka söka inspiration med hjälp av induktion på kvällen istället (Mnemonic Induced Lucid Dream eller MILD). Morgonen fortsatte med inventering av skafferiet, så nu finns det ett dokument med 193 registrerade matvaror i en lista. När det var avklarat var det dags för lunch, vilket blev spaghetti med tillhörande lök-/squash-/tomatröra. Ganska lagom gott. En övningskörningstur till konsum och ica för att inhandla diverse saker till kvällens kräftskiva. Det börjar kännas ganska stabilt att köra nu också. Mamma brukar överreagera ibland, som när vi kom in på byvägen och hade en bil framför oss. Bilen svängde höger utom synhåll och vi trodde båda att den skulle fortsätta köra på vägen, men den stannade precis efter svängen. Vi skulle också svänga höger. Samtidigt kom en bil ut från vägen vi skulle svänga in på. Det var helt under kontroll hela tiden, men mamma blev självklart orolig ändå. En teorilektion är också klar, och den var ganska uppenbar och skulle kunna klarats av på hälften av tiden. Kanske har jag en orealistisk övertro på mig själv, eller så känner jag att jag inte får utlopp för mina kunskaper. Det får avhjälpas i skolan istället. En lugn och bra miljö att göra det på.

På kvällen åkte vi till Holms och åt kräftor (inte jag dock eftersom jag är aningen allergisk mot skaldjur). Hela traditionen är lite sektaktig och på ett sätt lite skrämmande traditionell. Traditioner som utförs bara för att de har utförts i flera generationer tidigare förlorar ofta sitt egentliga syfte och sticker iväg i en annan riktning. Vad syftet är med kräftaftnar idag vet jag inte. Några har påstått att det är ett svepskäl att dricka alkohol, troligt, utifrån mina upplevelser. Jag vill inte hälla i mig någonting som jag har goda skäl att tro kan förstöra min hjärna. Kräftaftnar är relativt harmlösa från en invands perspektiv. Men när man tillräckligt objektifierar perspektivet till en utomståendes så skulle de verkligen kunna se skrämmande ut. Individer som utsmyckar sig med koniska föremål på hjässan, förtär demonliknande, levande kokta djur tillsammans med en dryck som förlamar kognitiva funktioner, och utstöter sällan annars utstötta läten. Nej, jag tror att människor kan bättre än att supa, även i måttliga mängder. Vad ger det? En tillfällig tillfredsställelse, som är värd hur mycket dagen efter?
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0